Loyaliteitsprogramma’s met verleidelijke aanbiedingen zijn altijd een effectief hulpmiddel geweest om zaken te stimuleren voor fastfoodrestaurants. Maar de innovatieve programma’s die ooit als optioneel werden beschouwd, worden nu cruciale middelen om bezoekers aan te trekken en vast te houden. Al helemaal nu de drive-thru zo populair is geworden in de tijden van corona.
Omnichannel loyaliteitsstrategie
Het implementeren van een effectieve omnichannel loyaliteitsstrategie is voor veel fastfoodrestaurants een hele uitdaging. Er is technologie nodig die ervoor zorgt dat loyaliteits- en beloningsprogramma’s naadloos over alle kanalen werken. In de Order to Eat Tracker® van juli onderzoekt PYMNTS hoe investeringen in omnichannel loyaliteitsprogramma’s de merkbekendheid van restaurants helpen vergroten. Daarnaast fungeren de loyaliteitsprogramma’s als een herstelinstrument voor de industrie, aangezien die door de coronacrisis financiële tegenslagen krijgt te verduren.
Het verkrijgen van toegang tot loyaliteitsprogramma’s via mobiele apps is een belangrijk hulpmiddel geworden. Door investeringen in de ontwikkeling van mobiele apps waarbij je contactloos kunt bestellen kunnen fastfoodbedrijven snel en gemakkelijk bestellingen bezorgen en laten afhalen. Ideaal voor drive-thru.
Drive-thru ontzettend populair in coronatijden
Hoe vaak ben jij tijdens de coronacrisis langs de McDrive gereden? Meer consumenten kiezen de drive-thru tijdens de aanhoudende gezondheidscrisis als een veilige, gemakkelijke manier om maaltijden te bestellen en op te halen. Dit omdat er minimale menselijke interactie aan te pas komt. Fastfoodbedrijven worden steeds creatiever in het verbeteren van hun drive-thru-ervaringen. Volgens de CEO van McDonald’s, heeft de fastfoodketen tijdens de pandemie de gemiddelde drive-thru wachttijden met 25 seconden verkort. De fastfoodketen behaalde deze wachttijdbesparingen door items uit het menu te verwijderen, zoals het ontbijt dat de hele dag open is. Ook werden eetruimtes gesloten. Hierdoor konden de werknemers zich uitsluitend concentreren op de drive-in.
Volgens de resultaten van de Order to Eat Tracker bestelt 32% van de mensen het liefst eten via mobiele apps van het restaurant tijdens deze pandemie. Fastfoodbedrijven introduceren verschillende loyaliteitsinitiatieven die waarde kunnen toevoegen voor klanten en hen naar hun winkels kunnen lokken. Afhankelijk van of een fastfoodketen al een bestaand loyaliteitsprogramma heeft dat een upgrade nodig heeft, of van plan is er in de nabije toekomst een te lanceren, kan het voor het opbouwen van een loyaliteitsprogramma vereisen dat updates worden aangebracht aan bestaande functies. Deze zullen meer waarde toevoegen aan de gebruikerservaring.
Bron: PYMNTS
Omnichannel Magazine
Een gratis magazine over alles wat je als marketeer of ondernemer moet weten over omnichannel marketing.
Vul je e-mailadres in en ontvang direct het magazine.
Omnichannel magazine (download)
