Op deze manier kun jij je digitale marketingstrategie in onzekere tijden versterken

Rachel Schins
Rachel Schins
Digital Marketeer
Rachel Schins
Rachel Schins
Digital Marketeer

Doordat mensen meer op afstand zijn gaan werken en meer tijd thuis doorbrengen, zullen ze ook meer tijd thuis op hun schermen doorbrengen. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om je merk effectief te positioneren tijdens de crisis. Nu is de tijd om blijvende verbeteringen te creëren die een positieve impact hebben op jouw doelgroep. Met de onderstaande tips versterk je je digitale marketinginspanningen in deze periode.

Communiceer met empathie

Sommige adverteerders worstelen met hoe ze in moeilijke tijden moeten reageren. Hoewel je misschien denkt dat het makkelijker is om helemaal niets te zeggen, kan dit ertoe leiden dat je merk de kans verliest om een ​​waardevolle partner te worden om consumenten door deze moeilijkheden heen te helpen.

Gevoeligheid hebben en de zorgen van je doelgroep herkennen is het meest essentiële aspect van communiceren in tijden van onzekerheid. Als je de impact helemaal niet erkent, ontbreekt niet alleen positieve verandering, maar het kan ook nog eens een negatieve impact hebben op je merk. Zorg ervoor dat je digitale marketingstrategieën maakt die empathie en doordacht ontwikkelde inhoud weerspiegelen. Deel specifiek relevante bronnen met je publiek en leg uit hoe je gedurende deze tijd de gemeenschap (en niet alleen je eigen bedrijf) blijft ondersteunen.

Deel inhoud waar je publiek zich verbonden mee voelt

Consumenten trekken eerder naar producten of diensten waarmee ze mee vertrouwd zijn. Zelfs in onzekere tijden is het nog steeds verstandig om een ​​marketingbudget te definiëren en te gebruiken om hoogwaardige, deelbare content te maken. Dit dient als een onmiddellijke investering in langetermijnrendementen, zelfs nadat het consumentengedrag terugkeert naar normale tarieven. Als het ontwikkelen van nieuwe inhoud moeilijk is, kijk dan eens naar eerder ontwikkelde inhoud om deze opnieuw te gebruiken en te delen.

Merken kunnen deze tijd ook gebruiken om te experimenteren met strategieën, om nieuwe inhoud te ontwikkelen en te kijken wat voor hen het beste werkt. Reageer op het moment dat er nieuwe benaderingen worden geïntroduceerd en maak snel een draai bij het bepalen van beste praktijken. Met een betrokken publiek kunnen merken nieuwe technieken beter uitproberen en de manier waarop ze in contact komen met klanten verbeteren.

Benieuwd naar de rest van het artikel? Lees hem hier:

How to strengthen your digital marketing strategy during uncertain times – Ad Age

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.