Doordat mensen meer op afstand zijn gaan werken en meer tijd thuis doorbrengen, zullen ze ook meer tijd thuis op hun schermen doorbrengen. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om je merk effectief te positioneren tijdens de crisis. Nu is de tijd om blijvende verbeteringen te creëren die een positieve impact hebben op jouw doelgroep. Met de onderstaande tips versterk je je digitale marketinginspanningen in deze periode.
Communiceer met empathie
Sommige adverteerders worstelen met hoe ze in moeilijke tijden moeten reageren. Hoewel je misschien denkt dat het makkelijker is om helemaal niets te zeggen, kan dit ertoe leiden dat je merk de kans verliest om een waardevolle partner te worden om consumenten door deze moeilijkheden heen te helpen.
Gevoeligheid hebben en de zorgen van je doelgroep herkennen is het meest essentiële aspect van communiceren in tijden van onzekerheid. Als je de impact helemaal niet erkent, ontbreekt niet alleen positieve verandering, maar het kan ook nog eens een negatieve impact hebben op je merk. Zorg ervoor dat je digitale marketingstrategieën maakt die empathie en doordacht ontwikkelde inhoud weerspiegelen. Deel specifiek relevante bronnen met je publiek en leg uit hoe je gedurende deze tijd de gemeenschap (en niet alleen je eigen bedrijf) blijft ondersteunen.
Deel inhoud waar je publiek zich verbonden mee voelt
Consumenten trekken eerder naar producten of diensten waarmee ze mee vertrouwd zijn. Zelfs in onzekere tijden is het nog steeds verstandig om een marketingbudget te definiëren en te gebruiken om hoogwaardige, deelbare content te maken. Dit dient als een onmiddellijke investering in langetermijnrendementen, zelfs nadat het consumentengedrag terugkeert naar normale tarieven. Als het ontwikkelen van nieuwe inhoud moeilijk is, kijk dan eens naar eerder ontwikkelde inhoud om deze opnieuw te gebruiken en te delen.
Merken kunnen deze tijd ook gebruiken om te experimenteren met strategieën, om nieuwe inhoud te ontwikkelen en te kijken wat voor hen het beste werkt. Reageer op het moment dat er nieuwe benaderingen worden geïntroduceerd en maak snel een draai bij het bepalen van beste praktijken. Met een betrokken publiek kunnen merken nieuwe technieken beter uitproberen en de manier waarop ze in contact komen met klanten verbeteren.
Benieuwd naar de rest van het artikel? Lees hem hier:
How to strengthen your digital marketing strategy during uncertain times – Ad Age
Gratis Omnichannel magazine: In 5 stappen de beste Omnichannel strategie
Online en offline kanalen op elkaar afstemmen voor een uniforme merkbeleving? Vul je e-mailadres in en ontdek in het omnichannel magazine hoe je dit realiseert.
Omnichannel magazine (download)
