Employer branding: de trends in 2020

Muriël Baack
Muriël Baack
Digital Marketeer
Muriël Baack
Muriël Baack
Digital Marketeer

Voor veel werkgevers is het vinden van de juiste medewerker lastig. Employer branding helpt je om je als bedrijf te onderscheiden van concurrenten. Veel bedrijven zijn hier tegenwoordig al mee bezig. Toch blijft employer branding zich constant ontwikkelen en zijn er veel nieuwe manieren om je employer branding te verbeteren. Business2community heeft op een rijtje gezet wat de employer branding trends van 2020 zijn.

Waarom employer branding?

Employer branding gaat in essentie om de vraag wat je als werkgever te bieden hebt aan (potentiële) medewerkers. Een goede employer branding helpt je om talent aan te trekken en te behouden. Laat zien wat jou als werkgever interessant maakt om voor te werken en wat jou onderscheidt van concurrenten. Wat zijn de waardes van jouw bedrijf? Waarom werken medewerkers zo graag bij jouw bedrijf? Wat heb jij jouw medewerkers te bieden? Bedrijven die een duidelijk antwoord hebben op deze vragen en dit communiceren naar hun doelgroep zullen over het algemeen meer sollicitaties ontvangen en minder verloop hebben van zittende medewerkers.

Employer branding: de trends

Volgens Business2community blijven sociale media de top digitale kanalen als het gaat om het maximaliseren van resultaten. Mensen besteden steeds meer tijd op platformen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn, en dit is dan ook de uitgelezen plek om jouw doelgroep kennis te laten maken met jouw bedrijf. Tip! Denk goed na over de socialmediakanalen die je inzet; gebruik je schaarse tijd (en geld) om aanwezig te zijn op juist die plek, waar jouw doelgroep zich bevindt. Een online data-analyse helpt je om te bepalen wie jouw doelgroep is en wat diens behoeftes zijn.

Hier lees je wat de andere trends zijn waar je op moet letten in 2020. Persoonlijk miste ik in het artikel een belangrijke trend die naar mijn mening grote impact heeft op jouw employer branding: het creëren van een optimale candidate experience. Nu de krapte op de arbeidsmarkt aan blijft houden is het belangrijk dat de ervaring van (potentiële) kandidaten optimaal is in de momenten waarop zij in contact komen met jouw bedrijf. Al deze kleine ervaringen hebben namelijk gezamenlijk een grote invloed op je employer brand.

Wat denk jij dat in 2020 de grootste ontwikkelingen zijn op het gebied van employer branding?

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.