B2B influencers, waarom niet?

Levi Raja Boean
Levi Raja Boean
Operations Manager
Levi Raja Boean
Levi Raja Boean
Operations Manager
Influencers worden vandaag de dag massaal ingezet door B2C bedrijven. Het is een zeer effectieve methode om een specifieke doelgroep te bereiken en je geloofwaardigheid te verhogen. Door B2B bedrijven is de inzet van influencers nog niet echt omarmt, maar dit kan in de toekomst gaan veranderen.

Het afgelopen jaar worden micro-influencers namelijk steeds populairder. Micro-influencers zijn mensen met > 5.000 volgers. Dit is geen gigantisch bereik qua following, maar door het ‘gewone’ imago wat zij met zich meedragen heeft een verhogend effect op de geloofwaardigheid. Micro-influencers zijn hierdoor goed in staat mensen zowel op persoonlijk als zakelijk vlak te motiveren en inspireren.

Waar het voor B2B bedrijven niet aantrekkelijk is om met de ‘grote’ influencers een samenwerking aan te gaan, zijn micro-influencers een interessante optie. B2B bedrijven kunnen op een hele makkelijke manier hun eigen medewerkers inzetten als micro-influencers. Uit onderzoek van Forbes blijkt namelijk dat het bereik van ‘brand-messages’ 561% hoger is zodra medewerkers deze delen.

Meer lezen over de hedendaagse populariteit van influencers? Klik hier. 

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.