Deze 6 dingen moet jij weten om te begrijpen waarom en hoe mensen ‘sharen’

Shanice Roosje
Shanice Roosje
Internal Operations
Shanice Roosje
Shanice Roosje
Internal Operations

Social media wordt gezien als het medium waar jouw doelgroep betrokken wordt bij je merk. Het probleem is echter dat alle bedrijven dit doen, waardoor veel bedrijven concurreren met elkaar voor de aandacht van dezelfde gebruiker op social media. Jij bent als bedrijf druk bezig om aanwezig te blijven in de feeds van je volgers, maar ondertussen is het zo dat sociale netwerken steeds hun algoritmes veranderen. 

Facebook bijvoorbeeld heeft eerder dit jaar bijvoorbeeld de rangschikking van ‘branded content’ aangepast om op de newsfeed van gebruikers “de nadruk te leggen op het verbinden van mensen in plaats van op het consumeren van media.

Jij als marketeer of contentspecialist moet nu nog harder je best doen om jouw doelgroep te bereiken met je content. Het belangrijkste is: begrijpen waarom en hoe mensen delen. Bekijk hier de 6 typen social sharing.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.