Een wereld zonder likes – een verbetering?

Sasja Teering
Sasja Teering
Digital Manager
Sasja Teering
Sasja Teering
Digital Manager

Na Instagram is Facebook nu ook gestart met een test waarbij het aantal likes op een post niet meer getoond worden. Ze zijn begonnen met testen in Australië om te kijken of het niet tonen van het aantal likes helpt om mensen zich beter te laten voelen op het platform. Het achterliggende doel hierbij is om Facebook weer populairder te maken. Als de test succesvol blijkt te zijn, zal deze uitgebreid worden naar andere landen.

In de test worden het aantal likes, reacties en het aantal keer dat je video bekeken is privé gemaakt en dus alleen zichtbaar voor de persoon die de post heeft geplaatst. Wat nog wel zichtbaar blijft is dat een bericht is geliked en door wie.

Zou het helpen? Instagram heeft de test uitgebreid, omdat gebruikers aan hebben gegeven de verandering fijn te vinden. Het lijkt dus effect te hebben. Ik ben benieuwd of hier veel verschil in zal zitten per land en wellicht ook effect heeft op het aantal gekochte en nep likes die zowel op Facebook als Instagram een vertekend beeld kunnen hebben. Wat denken jullie?

Kijk voor het volledige artikel hier: https://bit.ly/2ng5VWQ

Meer weten over hoe Instagram met dezelfde test aan de slag ging? Lees dan ons vorige artikel: https://cutt.ly/ReiNNZ0

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.