Hoe te concurreren in een overvolle social media space

Rachel Schins
Rachel Schins
Digital Marketeer
Rachel Schins
Rachel Schins
Digital Marketeer

E-commerce neemt snel toe en daarmee ook de advertentieconcurrentie op Facebook en Instagram. Er zijn meer dan 7 miljoen adverteerders op Facebook en meer dan 2 miljoen adverteerders op Instagram. Naarmate meer bedrijven de aandacht van de consument op deze platforms trekken, moeten marketeers leren te concurreren. Maar wat is er nodig om competitief te zijn?

In dit artikel op Forbes wordt ingezoomd op een aantal tips die jou op weg helpen om aandacht van de consument te trekken tussen alle concurrenten. Eén van de tips die wordt aangehaald is het begrijpen van de invloed van het Facebook-algoritme op de advertentieprestaties.

Facebook-algoritme

Het leerfase-algoritme van Facebook heeft tijd nodig om genoeg informatie te verzamelen om de advertenties te kunnen tonen aan gebruikers die zich bezighouden met jouw event. Om alle benodigde informatie te krijgen moeten je advertentiesets minstens 50 optimalisatiegebeurtenissen registreren nadat ze zijn gestart. Bij voldoende data wordt de advertentieset zo stabiel mogelijk weergegeven. Vervolgens kun je een weloverwogen beslissing nemen over de prestaties en potentie van je advertentieset.

Het is dus belangrijk dat bedrijven het algoritme zijn gang laten gaan. Verwacht dat je advertenties in het begin meer kosten omdat ze nog lerende zijn welke doelgroepleden het meest waarschijnlijk zijn om te converteren. Zodra er specifieke conversiedoelen worden behaald, zal het algoritme de weergave gaan aanpassen aan gebruikers die eerder geneigd zijn te converteren. Nadat de leerfase is voltooid zie je mogelijk een aanzienlijke verbetering in de resultaten.

Benieuwd naar de andere tips die in het artikel worden besproken? Lees het volledige artikel hier: https://bit.ly/31Ol2Xg.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.