LinkedIn Stories: tips om alles eruit te halen

Rachel Schins
Rachel Schins
Digital Marketeer
Rachel Schins
Rachel Schins
Digital Marketeer

Iedereen die op social media zit heeft ze wel eens gezien: stories. Op Facebook en Instagram kunnen mensen al langere tijd persoonlijke verhalen delen, sinds mei dit jaar is ook LinkedIn met stories begonnen. Echter, op dit platform ligt de focus niet op persoonlijke verhalen, maar op zakelijke connecties. LinkedIn Stories zijn veel meer op b2b gericht dan op b2c, zoals bij Facebook en Instagram. Start ook met LinkedIn Stories om de professionele kant van je bedrijf te laten zien. Hieronder volgen een aantal tips.

Tips voor jouw LinkedIn Stories

  • Maak unieke content: voeg unieke content toe van werkzaamheden of activiteiten binnen jouw bedrijf. Licht bijvoorbeeld een collega uit en vertel kort wat diegene binnen het bedrijf doet. Deel een onlangs behaald resultaat waar je trots op bent. Let er wel op dat het professioneel overkomt, zorg dat het bericht niet over koetjes en kalfjes gaat, maar een professionele bijdrage levert.
  • Stel vragen: door actief vragen te stellen over de actualiteit in jouw branche kun je op een snelle manier met veel mensen de interactie aangaan. Ga in op het laatste professionele nieuws en start bijvoorbeeld een opinievraag.
  • Zorg voor een logische opbouw: een goed verhaal bevat drie basiselementen; een opening, een kern en een afsluiter.
  • Deel enkel relevante inhoud: zorg voor content die jouw doelgroep aanspreekt. Denk aan educatieve inhoud, breng de kijkers van jouw story iets bij. Zeker op LinkedIn willen mensen graag meer over hun vakgebied leren en die kennis zelf ook weer delen met hun eigen netwerk.
  • Gebruik ondertiteling: een groot deel van de mensen kijkt naar LinkedIn Stories zonder geluid. Zorg er daarom voor dat er altijd ondertiteling aanwezig is, zodat de boodschap niet aan de kijker voorbij gaat. LinkedIn heeft gezorgd voor een ingebouwde tekstfunctie, dus je hoeft niet zelf het filmpje te ondertitelen.
  • Pas je huisstijl toe: laat kleuren van de huisstijl terugkomen in de video. Houd bijvoorbeeld de kleuren van het bedrijfslogo aan. Door de huisstijl te laten terugkomen in de LinkedIn Story creëer je merkherkenning en daarmee vertrouwen. 

Veelgemaakte fouten

  • Te persoonlijk berichten: vermijd overdreven persoonlijke berichten. Privémomenten passen beter in stories van andere socialmediakanalen, bij LinkedIn focus je meer op professionele momenten.
  • Spammen: gebruik de Stories-functie niet om informatie over bepaalde producten of diensten te spammen. Dit zullen mensen sneller als iets vervelends beschouwen dan als iets relevants en/of educatiefs.

Met de huidige coronacrisis werken we veel op afstand vanuit huis. We zien elkaar minder vaak waardoor we op andere manieren verbonden proberen te blijven. LinkedIn Stories komt hiermee net op het juiste moment in Nederland. Houd jij je netwerk en volgers op een informele manier op de hoogte via LinkedIn Stories? Laat je community groeien en blijf actief (relevante) content delen!

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
small_c_popup.png

Bedankt voor het lezen!

Meld je aan voor updates over onze onderzoeken, expert blogs en nieuws. Ook houden we je op de hoogte van aankomende events.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.