Marketingkanalen: hoe kies je?
Marketingkanalen zijn platforms en mediamerken waarmee je je doelgroepen bereikt. Naast algemene platforms zoals Google, Facebook en LinkedIn tellen de Bouw-, Vastgoed-, Installatie- & Industriesector samen ruim 400 specialistische mediamerken, waarvan de meeste 3-5 verschillende mediakanalen bieden. Hoe maak je de juiste keuze? Hoe weet je welke kanalen te kiezen voor het beste resultaat?
KOERS • KIEZEN • KNALLEN • HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, VASTGOED, INSTALLATIE & INDUSTRIE • KOERS • KIEZEN • KNALLEN • HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, VASTGOED, INSTALLATIE & INDUSTRIE •
Wat is een kanaalkeuzestrategie?




Waarom is een kanaalkeuzestrategie belangrijk?
Wat zijn de voordelen?
Budgetoptimalisatie
Optimale marketingresultaten
Grotere klanttevredenheid
Consistente klantbeleving
Een goed gekozen mix van kanalen zorgt voor een consistente ervaring voor je klant, ongeacht waar deze jouw boodschap tegenkomt.


Jouw uitdagingen lossen we graag op
Ik weet niet welke kanalen het beste zijn
Wij kennen echt álle kanalen in Bouw, Vastgoed, Installatie & Industrie. Hierdoor weten we binnen welke kanalen het voor jou het meest efficiënt is om je marketingbudget te besteden en welke niet.
Op welke kanalen vind ik mijn doelgroep?
Welk kanaal zet ik waarvoor in?
Zo ontwikkelen wij jouw kanaalkeuzestrategie
Intake
In het intakegesprek geef je een indicatie van je budget, doelgroep en doelstellingen.
Inventarisatie behoeften
Wij brengen jouw doelgroepbehoeften in kaart via een uitgebreide data-analyse.
Kanaalstrategie
We stellen een cijfermatig onderbouwde optimale mix van kanalen voor je samen.
Mediaplanning en -inkoop
We maken een uitgekiende mediaplanning en verzorgen op aanvraag jouw media-inkoop.
Creatieve realisatie en traffic
We verzorgen de creatieve realisatie en plaatsing van campagne-uitingen.
Meten en evalueren
We verzorgen meetbaarheid, rapportages en optimalisatievoorstellen.
Krijg inzicht in je jaardoelen
De werkwijze van SGNM
Koers bepalen
Kiezen
Knallen
Welke kanalen?






Elementen van een kanaalkeuzestrategie
Welke marketingdoelstellingen willen we precies bereiken met jouw marketingaanpak in de verschillende fases van de klantreis die jouw klant aflegt in zijn of haar aankoopproces?
Plan een vrijblijvende, digitale kennismaking
Tijdens deze online kennismaking zijn wij benieuwd welke uitdaging(en) jij hebt en kijken we samen naar de mogelijkheden.