SGNM icoon
In Bouw, Installatie & Vastgoed

Content­marketing en kennisdeling

In Bouw, Installatie & Vastgoed spelen ‘kennis’ en ‘kennisdeling’ een grote rol. Zet je contentmarketing in en doe je dat op de juiste wijze, dan onderscheid je je en toon je toegevoegde waarde aan je klanten, waardoor deze weten dat ze bij jouw bedrijf aan het juiste adres zijn. Mits je natuurlijk de beschikbare kennis in jouw bedrijf op de juiste wijze deelt.
appartementencomplex
Arie en Sten lopen samen het gebouw binnen
Drie collega's van SGNM lachen samen op kantoor
dakkapel in constructie
KOERS KIEZEN KNALLEN HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, INSTALLATIE & VASTGOED KOERS KIEZEN KNALLEN HET EERSTE EN ENIGE ONMICHANNEL MARKETINGBUREAU IN BOUW, INSTALLATIE & VASTGOED
Start hier

Waar zet je contentmarketing voor in?

In de Bouw-, Installatie- en Vastgoedsector liggen veel kansen voor contentmarketing. Ga je aan de gang met contentmarketing op basis van een goed doordachte strategie, dan kun je er de volgende doelen mee realiseren: Engagement: met boeiende en relevante content stimuleer je interactie en betrokkenheid bij je doelgroep. Dat geeft binding. Educatie: met contentmarketing informeer je en onderwijs je over je producten, diensten en branche-gerelateerde onderwerpen. Thought leadership: door diepgaande unieke inzichten te delen, positioneer je je als kennisleider in je vakgebied. Dat vergroot je geloofwaardigheid en je invloed. Klantondersteuning: content in de vorm van handleidingen, FAQ’s, how-to video’s etc. helpen je klanten om alles uit jouw producten te halen en problemen zelfstandig op te lossen. Dat ontlast je salesteam, je klantenservice en je binnendienst.
collega's aan het brainstormen in de vergaderruimte
Wat is content eigenlijk precies?

Content is er in alle soorten en maten

Geschreven content, videocontent, audiocontent, ‘live’ content. Kort, bijvoorbeeld in de vorm van een social post. Lang in de vorm van bijvoorbeeld een whitepaper. Heel lang in de vorm van een instructievideo, een dagprogramma van een event etc.
Geschreven content

Geschreven content zet je in je social media kanalen in. In print. Op je website. Op billboards. Als uitgeschreven tekst. Variërend van heel kort tot heel lang.

Video- en audiocontent

Bij video- en audiocontent gaat het om beeld en/of geluid. Videofragmenten, maar ook complete films. Animaties. Commercials. Audiofiles. Podcasts. Meestal online.

Beeldcontent

Heb je het over visuele content, dan gaat het om foto’s, illustraties en infographics. Beeldcontent is krachtig en wordt over het algemeen in vrijwel alle marketingkanalen toegepast. En vaak in combinatie met tekst vaak als flyers, banners, out-of-home uitingen.

Live content

Live content is de meest intense content. Je staat direct in verbinding met je doelgroep. Een beurs, een symposium, trainingen, lezingen: meestal is er face-to-face interactie mogelijk.

Content­marketing en content­strategie

Aan de slag met contentmarketing? Dat gaat niet zonder een goede contentstrategie. In een contentstrategie staat wát je inhoudelijk communiceert om je marketingdoelen te realiseren en hóe je die informatie op een gestructureerde manier distribueert en beheert. Een contentstrategie gaat over een compleet bedrijf, een merk, een product of een dienst. Contentmarketing is de uitvoering van de strategie door middel van concrete acties en contentcreatie.

Jouw content­uitdagingen? Onze expertise!

SGNM icoon
Hoe ontwikkel ik een contentaanpak?
De basis is een contenstrategie. Hierin bepaal je hoe en waar je content inzet. Vanuit hier ga je aan de slag met het vermarkten van de content. Met onze branchekennis weten wij jouw doelgroep goed aan te spreken.
Ik weet niet precies wat mijn klanten willen weten
Wij spreken de taal van jouw doelgroepen en kennen hun issues. Zo helpen we jou precies de juiste onderwerpen te communiceren richting jouw klanten.
Ik heb niet genoeg tijd voor contentcreatie
Het produceren van content is vaak uitdagend en kost veel tijd. Wij hebben experts zitten binnen jouw branche die de content voor je ontwikkelen. Zo kun jij door met andere belangrijke marketingzaken.
Hoe werken wij?

Zo creëren we samen de beste content

De basis van topcontent

Je doelgroep kennen en doorgronden. Dat is de basis voor topcontent. Het zorgt voor relevantie en voor de juiste taal. Zo voorziet de content op de juiste wijze in de informatiebehoefte van je doelgroep. Juist daarom interviewen wij voor kwalitatieve content altijd de kennis-experts bij onze opdrachtgevers: productspecialisten, salesmedewerkers of soms zelfs: jouw klant (de klant van onze klant), zodat we écht weten hoe we jouw verhaal kwalitatief vertalen.
Wat mag je van ons verwachten

De werkwijze van SGNM

Koers bepalen
Voor SGNM is een duidelijke koers, gebaseerd op grondige data-analyses en zorgvuldige keuzes vooraf, essentieel voor succes. Een strategie biedt richting voor zowel langetermijnplannen als jaarplannen, websites, campagnes als content.
Kiezen
Strategie bepaald? Tijd voor de praktische keuzes. Uitwerking van doelgroepen, buyer persona’s, in te zetten marketing- en mediakanalen, een contentkalender, budgettering, inrichting en timing van campagnes, regelen van meetbaarheid etc.
Knallen
Startklaar? Knallen maar! Campagnes en content gaan live. Media tonen je marketingboodschap. De website is klaar voor je doelgroep. Meetsystemen geven data. Gedreven optimaliseren we voortdurend voor het beste resultaat.
SGNM icoon
De eeuwige discussie

Design vs SEO

Bij SGNM integreren we jouw product- of dienstkennis feilloos met onze geavanceerde marketingexpertise om een dynamische synergie te creëren.

Hoe voeg je dit samen?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat.

Bij SGNM integreren we jouw product- of dienstkennis feillo os met onze geavanceerd.

Bij SGNM integreren we jouw product- of dienstkennis feillo os met onze geavanceerd.

Bij SGNM integreren we jouw product- of dienstkennis feilloos met onze geavanceerde marketingexpertise om een dynamische synergie te creëren.

Contentmarketing: wat is uniek aan onze aanpak?

Zo gaan wij te werk

Vertalen van kennis
Wij vertalen de inhoudelijke expertises van jouw bedrijf in kwalitatieve content voor jouw klant.
Branchekennis
Wij spreken de taal van jouw (eind)klanten in Bouw, Installatie & Vastgoed en begrijpen de uitdagingen waar zij tegenaan lopen
Meetings
Werken met SGNM is samenwerken. We ontmoeten elkaar regelmatig voor overleg, advisering, bespreking van resultaten, interviews etc.
Rapportages
SGNM geeft regelmatig inzicht in de voortgang in de vorm van rapportages, voortgangsoverleggen en datadashboards. Daarbij staat de vraag voorop: of de doelen van de content gehaald worden.
Benieuwd hoe wij jouw uitdaging aangaan?

Plan een vrijblijvend digitale kennismaking in

Tijdens deze online kennismaking zijn wij benieuwd welke uitdaging(en) jij hebt en kijken we samen naar de mogelijkheden.

Lars adivseur ronde foto
Lars Bles
Manager Business Development
Lars adivseur ronde foto
Lars Bles

Manager Business Development

SGNM icoon