Omnichannel marketingcampagnes
Marketingcampagnes zijn er voor specifieke doelen, zoals productlanceringen, naamsbekendheid, leadgeneratie etc. Hoe beter een campagne is ingesteld en afgestemd op je doelgroep, hoe sneller en effectiever je je doelen bereikt. Wij werken met samenhangende omnichannel campagnes om het maximale uit je marketingbudget te halen.
We bepalen je doel
We bepalen wat je nodig hebt
We stellen vast welke marketingmiddelen, -kanalen en -technieken we inzetten en op welke manier. Meestal is dit een combinatie van:
Online en offline media
Online en offline mediakanalen zijn vaak beide onderdeel van een campagne. Met de juiste combinatie realiseren we een optimaal bereik in jouw doelgroep(en).
Zoekmachinemarketing: SEO
SEO zorgt er op basis van zoekwoorddata voor dat jouw campagnecontent op je website optimaal online vindbaar is voor je doelgroep(en).
Zoekmachine advertising: SEA
Gerichte advertising campagnes in Google brengen jouw campagnedoelgroep(en) naar jouw website, door 1-op-1 aan te sluiten bij gericht online zoekgedrag
Social Advertising
Advertising campagnes in social media kanalen als LinkedIn, Facebook en Instagram, X etc. brengen evenals SEO en SEA ook bezoekers naar je website.
CRO
CRO is ‘conversie-optimalisatie’. Op basis van de campagnedata ontwikkelen we voortdurend je campagne door voor een optimaal eindresultaat.
Social Advertising
Advertising campagnes in social media kanalen als LinkedIn, Facebook en Instagram, X etc. brengen evenals SEO en SEA ook bezoekers naar je website.
Content
Content is belangrijk. Het betreft de inhoud van je marketing: de boodschap naar je doelgroep(en). Via je website en via alle campagnekanalen die we voor je inzetten.
Meetbaarheid
Alle kanalen en je website maken we meetbaar, zodat je doorlopend ziet of jouw campagne op koers ligt en waar verbeteringen mogelijk zijn.
A/B testing
A/B testen zetten we vaak in om bij de start van een campagne snel op basis van data vast te kunnen stellen wat het beste werkt.
Rapportages
Campagnes sluiten we af met een rapportage waarin doelen en resultaten naast elkaar gezet worden. Bij langlopende campagnes gebeurt dit ook tussendoor.
Hoe ziet dit proces eruit
De doelstellingen en kanalen die nodig zijn, zijn slechts het begin. Met deze informatie weten we waarom en waar we jouw doelgroep gaan bereiken. Nu volgt nog de hoe:
Ontwikkeling campagneconcept en plan
Opbouw campagne
Doorontwikkeling en evaluatie
Ik heb interesse in een campagneplan. Neem contact met mij op.
Schrijf je in en ontvang maandelijks onze marketingnieuwsbrief toegespitst op marketinguitdagingen in de bouw-, installatie- en vastgoedwereld.
"*" geeft vereiste velden aan
Campagneplan vs kanaalkeuzestrategie
SGNM ontwikkelt altijd een campagneplan op basis van kanalen. De keuze voor deze kanalen stemmen we af in een overleg met jou als klant. Binnen het campagneplan bepalen we dan de inzet per kanaal. Ben je niet zeker van de juiste inzet van deze kanalen of zoek je naar welk budget je nodig hebt voor je campagnedoelstellingen? Dan ondersteunt SGNM door hier uitgebreid onderzoek naar te doen en door op basis van onze kennis in de markt een strategie te ontwikkelen. Hierbij krijg je per kanaal de inzet, welke advertentiemogelijkheden we inzetten en in welke volgorde.
Plan een vrijblijvend digitale kennismaking in
Tijdens deze online kennismaking zijn wij benieuwd welke uitdaging(en) jij hebt en kijken we samen naar de mogelijkheden.
Manager Business Development
Lars Bles
Manager Business Development