Geplaatst op
Leestijd
5 minuten
Categorieën

Alles wat je moet weten over Bumper Ads

Wanneer je de woorden ‘Bumper Ads’ leest, denk je vast ‘Wat betekent dit?’. Maar ondertussen kom je er gemiddeld dagelijks mee in aanraking! Het is een bijna niet meer weg te denken manier van reclame maken.
Alles wat je moet weten over Bumper Ads header foto

Wanneer je de woorden ‘Bumper Ads’ leest, denk je vast ‘Wat betekent dit?’. Maar ondertussen kom je er gemiddeld dagelijks mee in aanraking! Het is een bijna niet meer weg te denken manier van reclame maken op onder andere YouTube, Facebook, Instagram, Dumpert en andere applicaties waar video’s in voorkomen. In dit artikel lees je wat deze advertenties precies zijn, wat het nut ervan is en hoe je zelf sterke Bumper Ads maakt.

 

Wat zijn Bumper Ads?

Bumper Ads zijn niet te skippen, korte commercials die voor, na of tijdens een video worden afgespeeld. En dat is extreem waardevol, in de samenleving van vandaag waar informatie in overvloed verkrijgbaar is en mensen filteren naar wat ze interessant vinden. Bumper Ads duren maar 6 seconden en de kijker kan ze dus niet wegklikken. Kortom: je hebt zes seconden om de kijker te overtuigen. Hoe je dat voor elkaar krijgt? Wij geven je acht handvatten.

8 handvatten voor een goede Bumper Ad

1. Houd het simpel

Je boodschap moet binnen een aantal seconden duidelijk worden overgebracht. Houd het daarom zo to the point en luchtig mogelijk. De kijker moet er niet over nadenken. Doe dit door er niet omheen te draaien wat je wilt zeggen, maar vertel ze gelijk wat ze moeten weten.

2. Focus op een ding

Kies één bepaald onderwerp en focus je daarop. Zo houd je het overzichtelijk. Gaat je Bumper Ad bijvoorbeeld over een nieuwe zuinige motor van de Volkswagen Golf, benoem dan niet dat deze ook heel stil is. Bewaar dat voor een andere Bumper Ad. Dit sluit aan bij het vierde punt van deze opsomming.

3. Gebruik rijke content

Jouw advertentie moet er natuurlijk uitspringen. Wees dus creatief met de content die je gebruikt. Zorg dat het de aandacht trekt en een pakkende boodschap aflevert. Breng dus de zuinige motor van zonet gedetailleerd in beeld met een animatie en bijpassende tekst.

4. Maak een reeks

Kies ervoor om meerdere Bumper Ads te maken die elkaar opvolgen. Bijvoorbeeld waarin elke advertentie een kernwaarde van jouw bedrijf belicht. Deze vormen vervolgens samen een verhaal dat de kijker in delen te zien krijgt.

5. Kies het juiste publiek

Misschien voor de hand liggend, maar stel de instellingen voor de advertentie zo in dat de door jou gewenste doelgroep daadwerkelijk de Bumper Ads ziet. Personen die gek zijn van Opel en Mercedes hebben weinig verbinding met een Volkswagen. Tenzij het doel is om deze personen weg te lokken bij de merken.

6. Houd het persoonlijk

Als je veel weet over het doen en laten van de potentiële doelgroep, is het verstandig om je commercials persoonlijk te maken. Op deze manier herkennen zij zich sneller in de door jou geschetste situatie. Dit zorgt op zijn beurt weer voor opvallendheid en dat je onthouden wordt. Is de doelgroep bijvoorbeeld veel bezig met het milieu? Speel daar op in!

7. Optimaliseer voor mobiel

Tegenwoordig kijken verreweg de meeste mensen video’s op mobiel. Daarom is het belangrijk dat jouw content op dit apparaat geoptimaliseerd is. Doe je dit niet, dan mis je een hele hoop potentiële klanten.

8. Gebruik omnichannel marketing

Zorg ervoor dat je Bumper Ads op zoveel mogelijk verschillende media zichtbaar zijn met telkens dezelfde boodschap. De doelgroep is veelal actief op meerdere verschillende platformen. Daarbij geldt: hoe meer mensen de advertentie tegenkomen, des te groter de kans dat ze actie ondernemen.

Beginnen maar

Nu is het enkel nog een kwestie van doen! Heb je er hulp bij nodig? Dan staan wij voor je klaar. Neem contact op om jouw Bumper Ads of omnichannel marketingvraagstuk met ons te bespreken via:

Tel: 085-0030334
Mail: info@sgnm.nl

Download onze brochure

Kom meer te weten over onze dienstverlening door onze brochure te downloaden

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Meer lezen?

Bekijk onze andere blogs

SGNM icoon