Beurspromotie gaat verder dan wat e-mailtjes
Voorafgaand aan de beurs wordt er vaak een e-mail gestuurd naar alle ontvangers in de bestaande database. Hier zijn we al uitgebreid op ingegaan in ons blog ‘In drie stappen een succesvolle beurs door marketing’. Een prima start, maar hiermee bereik je niet de volledige potentie. Nieuwe potentiële klanten worden hiermee namelijk niet bereikt. Dat is jammer, want de beurs is een mooie plek voor een eerste kennismaking.
Nieuwe klanten bereik je voorafgaand aan de beurs door jouw merk op andere plekken te laten zien. De kans is dan groter dat zij jou ook op de beurs zien. Dit is de kracht van herhaling. Ze herkennen jouw merk, komen langs bij jouw stand en worden een lead. Maar wat zijn de mogelijkheden om dit te bereiken?
1. Online campagnes
Een eerste stap om mensen naar jouw beursstand te krijgen, is door middel van een online marketingcampagne. Bij een online marketingcampagne denk je aan het opstellen van een landingspagina met informatie voor jouw bedrijf op de beurs. Via deze pagina verzamel je ook direct leads. Dit is iets wat wij met regelmaat voor onze klanten doen.
Het is ook mogelijk om een aantal blogs te schrijven over de beurs. Hierin ga je meer de diepte in over informatie rondom de beurs. Het is natuurlijk ook mogelijk om deze content te gebruiken zodra de beurs achter de rug is.
2. Vakmedia
Een volgende optie is om te adverteren in diverse vakmedia. Beurzen zijn vaak ingericht op een bepaald vakgebied, dus met het adverteren in passende vakmedia bereik je direct de juiste doelgroep. Hierin heb je verschillende mogelijkheden. Adverteren met een hele pagina in de vorm van een printadvertentie, adverteren in de nieuwsbrief of juist in het beurskatern of de beursmailing. Er zijn verschillende momenten waarop je mee kan gaan. Denk goed na over wat er in jouw advertentie komt: mensen moeten getriggerd worden!
3. (Digital) Out Of Home
Tot slot is er nog de optie om te adverteren buitenshuis. Hier zijn verschillende mogelijkheden in te vinden.
- Digitale borden
Het is je vast wel eens opgevallen dat er overal grote, digitale borden te zien zijn. Langs snelwegen, op stations en tegenwoordig ook in sportscholen, winkels of cafés. - Programmatic Digital Out Of Home
Doordat de digitale reclameborden te programmeren zijn, is het mogelijk om jouw advertentie op een bepaald moment te laten zien. Heeft bijvoorbeeld een café in de buurt van de beurs een digitaal bord hangen? Laat jouw advertentie dan langskomen tijdens lunchtijd. - Traditional Out Of Home
Er hangen natuurlijk ook overal nog borden waar je adverteert door middel van een poster. Het handigste is om deze borden te gebruiken die in de buurt van de beurs hangen. Bijvoorbeeld van het treinstation op de loop- of rijroute naar de beurs toe. Mensen zien (onbewust) jouw merk, waardoor jouw stand meer opvalt.
4. Beurspromotieplan
Je hebt na het lezen van al deze opties voor marketing rondom de beurs al wel door dat het best wat werk is. Wij snappen dat jij niet altijd de tijd hebt om zelf alles uit te zoeken voor een marketingcampagne. We ondersteunen onze klanten dan ook vaak bij promotie in en rondom de beurs. Benieuwd hoe en waarmee wij dit doen? Bekijk dan onze factsheet of neem contact op voor meer informatie. We helpen je graag!
Ontdek hoe wij je ondersteunen met je beurs!
Met ons beursstrategieplan & kanaalkeuzestrategie helpen we jou om deze vragen om te zetten in concrete acties. In onze factsheet vind je meer details over onze aanpak!