- |
- Trainingen
- |
- 1-Daagse training marketing dashboard voor Bouw, Installatie & Vastgoed
1-Daagse training marketing dashboard voor Bouw, Installatie & Vastgoed
Voor real-time inzicht in de resultaten van je website en je marketingcampagnes heb je een marketing dashboard nodig. Om kpi’s (kengetallen) te monitoren, resultaten te analyseren en snel bij te sturen. In deze training leer je in 1 dag hoe je zo’n dashboard opzet en gebruikt.
Wat leer je tijdens de training
- Wat is een marketing dashboard en wat is het belang ervan voor je marketing in de Bouw-, Installatie- & Vastgoedsector?
- Hoe zorg je voor begrip van de verschillende gebruikersgroepen van je marketing dashboard en identificeer je de specifieke doelstellingen van het dashboard?
- Hoe kies je relevante kpi’s voor je dashboard en hoe koppel je deze aan specifieke marketingdoelstellingen?
- Wat zijn de principes van effectief dashboardontwerp en wat is het belang van een intuïtieve lay-out voor makkelijke interpretatie?
- Wat zijn gegevensbronnen en hoe verzamel en integreer je hieruit gegevens voor je dashboard?
- Welke tools zijn beschikbaar om een customer journey met alle touchpoints overzichtelijk en inzichtelijk te maken?
- Hoe integreer je verschillende marketingtools en dataplatforms in je dashboard?
- Welke datavisualisatietechnieken zoals grafieken, diagrammen, kaarten, etc. zijn er en hoe kies je de juiste op basis van het type gegevens?
- Wat zijn populaire dashboardtools en wat zijn de basisfuncties van deze tools voor het maken van dashboards?
- Hoe interpreteer je gegevens uit het datadashboard en vertaal je deze naar concrete adviezen voor besluitvorming? Met tips om patronen en trends te identificeren.
- Wat is het belang van regelmatig onderhoud van dashboards?
- Hoe pas je dashboards aan, aan veranderende bedrijfsbehoeften?
Ja, ik schrijf me in voor de training
Programma
Voor wie is de training bestemd?
Waarom kiezen voor de marketingtrainingen van SGNM?
Expertise in
jouw branche
Theorie toepassen
in de praktijk
Innovatieve
ideeën
Praktische informatie
Wanneer?
De training vindt plaats in het voorjaar van 2025
Waar?
Op het kantoor van SGNM, Meander 651 in Arnhem. Parkeren kan gratis voor de deur.
Kosten?
De kosten bedragen € 295 per persoon (ex. btw). Na betaling is je aanmelding definitief.
Lunch?
Inclusief compleet verzorgde lunch, met koffie/thee en lekkere snacks tussendoor.
Na deze training
- Begrijp je de kansen en mogelijkheden van een kwalitatief marketing dashboard.
- Heb je kennis gemaakt met verschillende marketing dashboard tools en de functies ervan en weet je waar op te letten bij de keuze ervan.
- Weet je waar op te letten bij de inrichting van een marketing dashboard en de visualisatie van data.
- Weet je welke datavisualisatietechnieken mogelijk zijn.
- Ben je in staat om een passend marketing dashboard systeem te selecteren.
- Beschik je over de basiskennis om je dashboard in te richten, de data te interpreteren en de opzet van je dashboard te optimaliseren aan de hand van de learnings.
- Weet je hoe je op basis van je datadashboard adviezen voor besluitvorming kunt maken.
- Weet je wat er komt kijken bij de doorontwikkeling van een dashboard.
Veelgestelde vragen
Hoe bereid ik me voor?
Er zijn 13 verschillende trainingen. Per training kan de voorbereiding verschillen. Is (enige) voorbereiding nodig, dan krijg je dit vooraf per mail te horen.
Kan ik de training volgen als ik nog geen ervaring heb?
Ja, dat kan zeker. We beginnen bij het begin. Dus ook als jij geen of weinig kennis hebt over het onderwerp, is de training goed te volgen. Enige basiskennis van marketing is wel aan te bevelen.
Kan ik de training ook online volgen?
Nee, de trainingen worden op dit moment uitsluitend in kleine groepen op ons kantoor in Arnhem gegeven. Mogelijk verandert dat nog in de toekomst.
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Ja, vanaf vier personen is de training beschikbaar als maatwerk. Heb je hier interesse in, neem dan contact op voor de mogelijkheden.
De trainer
- Heeft veel praktijkervaring met marketing dashboards.
- Wil vaak ‘het onderste uit de kan’ bij dashboards.
- Heeft uitgebreide kennis van data, kpi’s en marketingdoelstellingen.