- |
- Trainingen
- |
- 1-Daagse training marketingstrategie voor Bouw, Installatie & Vastgoed
1-Daagse training marketingstrategie voor Bouw, Installatie & Vastgoed
Dit leer je tijdens de training
- Wat is een omnichannel marketingstrategie en wat is het nut in de Bouw-, Installatie- en Vastgoedsector?
- Hoe breng je de belangrijkste relevante karakteristieken van je bedrijf, product, dienst of merk in kaart als startpunt van jouw marketingstrategie?
- Hoe beoordeel je jouw huidige positionering op duidelijkheid, onderscheidend vermogen en consistentie?
- Op welke wijze beoordeel je kwalitatief al je huidige marketingactiviteiten? Van je huisstijl en je website tot je campagnes, je content, je beursdeelnames etc.?
- Hoe breng je in beeld hoe jouw klanten zich kwalitatief en kwantitatief online en offline gedragen?
- Hoe breng je online en offline de performance van jouw concurrenten in kaart?
- Wat zijn de zes belangrijkste typen marketingdoelstellingen en welke marketingstrategieën passen daarbij?
- Welke marketingstrategie is in jouw situatie het meest passend en hoe implementeer je die?
- Hoe maak je jouw marketinginspanningen meetbaar en waarom is dit cruciaal bij de uitvoering van je marketingstrategie?
- Hoe organiseer je de marketing in jouw bedrijf?
Ja, ik schrijf me in voor de training
Programma
Voor wie is de training bestemd?
Waarom kiezen voor de marketingtrainingen van SGNM?
Expertise in
jouw branche
Theorie toepassen
in de praktijk
Innovatieve
ideeën
Praktische informatie
Wanneer?
De training vindt plaats in het voorjaar van 2025.
Waar?
Op het kantoor van SGNM, Meander 651 in Arnhem. Parkeren kan gratis voor de deur.
Kosten?
De kosten bedragen € 295 per persoon (ex. btw). Na betaling is je aanmelding definitief.
Lunch?
Inclusief compleet verzorgde lunch, met koffie/thee en lekkere snacks tussendoor.
Na deze training
- Weet je hoe je gestructureerd en op basis van data je huidige situatie in kaart brengt (beoordeling actuele marketinginzet, positionering, concurrentieveld etc.).
- Begrijp je welke marketingstrategieën er beschikbaar zijn voor jouw bedrijf, product, dienst of merk.
- Weet je hoe je de juiste lange termijn marketingdoelstellingen kiest voor jouw specifieke situatie.
- Weet je hoe je een goed onderbouwde online en offline marketingstrategie uitwerkt waar je de komende jaren mee vooruit kan.
- Begrijp je op welke manier jouw marketingstrategie voor de komende jaren dient als basis, referentiepunt en toetsingskader voor je jaarlijkse marketing actieplan.
- Heb je inzicht welke mogelijkheden er zijn om je lange termijn marketingstrategie meetbaar te maken.
- Heb je handvatten om te bepalen wat de beste manier is om de uitvoering, monitoring en optimalisatie van je marketingstrategie te organiseren in jouw bedrijf.
Veelgestelde vragen
Hoe bereid ik me voor?
Er zijn 13 verschillende trainingen. Per training kan de voorbereiding verschillen. Is (enige) voorbereiding nodig, dan krijg je dit vooraf per mail te horen.
Kan ik de training volgen als ik nog geen ervaring heb?
Ja, dat kan zeker. We beginnen bij het begin. Dus ook als jij geen of weinig kennis hebt over het onderwerp, is de training goed te volgen. Enige basiskennis van marketing is wel aan te bevelen.
Kan ik de training ook online volgen?
Nee, de trainingen worden op dit moment uitsluitend in kleine groepen op ons kantoor in Arnhem gegeven. Mogelijk verandert dat nog in de toekomst.
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Ja, vanaf vier personen is de training beschikbaar als maatwerk. Heb je hier interesse in, neem dan contact op voor de mogelijkheden.
De trainer
De training wordt gegeven door Muriël. Zij is als marketingspecialist binnen SGNM dagelijks bezig met de ontwikkeling van marketingstrategiëen.
- Is marketing strategiespecialist in Bouw, Installatie & Vastgoed.
- Deelt haar researchinzichten graag met anderen.
- Heeft in heel veel verschillende ‘marketingkeukens’ gekeken.